Sony C-100 to dwumembranowy mikrofon pojemnościowy zgodny z technologią dźwięku o wysokiej rozdzielczości.
Urządzenie jest przeznaczone do studyjnych nagrań wokalnych i instrumentalnych o dużej randze. Zastosowana w nim para nowo opracowanych kapsuł mikrofonowych zapożyczonych z mikrofonu C-800G zapewnia szerokie pasmo przenoszenia — od 20 do 50 000 Hz — i znakomitą reprodukcję cech wokalnych i muzycznych. Element pojemnościowy w mikrofonie C-100 pozwala na dostosowanie charakterystyki (wszech-jedno-dwukierunkowej) do szerokiego zakresu nagrań.
Cechy:
- Znakomita jakość dźwięku – Dwumembranowa kapsuła mikrofonowa zapewnia szeroki zakres tonów wysokich połączony z dźwięcznym pasmem tonów średnich i niskich, co przekłada się na dużą wyrazistość partii wokalnych,
- Możliwość wyboru charakterystyki kierunkowej – Mikrofon C-100 umożliwia wybór żądanej charakterystyki (jedno-wszech-dwukierunkowej) w celu dostosowania jej do różnych nagrań,
- Przełącznik tłumika – Przełącznik tłumika –10 dB pozwala uzyskać dodatkowy zapas dynamiki i ogranicza zniekształcenia powstające w mikrofonie C-100 pod wpływem krótkotrwałych skoków poziomu dźwięku,
- Szerokie pasmo przenoszenia – Dzięki szerokiemu pasmu przenoszenia (od 20 Hz do 50 kHz) mikrofon C-100 zapewnia znakomitą jakość nagrywanego dźwięku o wysokiej rozdzielczości,
- Konstrukcja eliminująca zakłócenia – Dwuczęściowa, metalowa obudowa zapożyczona z mikrofonu C-800G zapobiega wibracjom akustycznym i zapewnia wyraźny dźwięk oraz małą ilość zakłóceń,
- Filtr górnoprzepustowy – Wyłączany filtr górnoprzepustowy pomaga wyeliminować zakłócenia o niskiej częstotliwości i efekt zbliżeniowy.
- Sekcja audio
-
- Typ kapsuły: Mikrofon dwumembranowy (pojemnościowy + pojemnościowy „back electret”),
- Pasmo częstotliwości: Od 20 Hz do 50 kHz,
- Charakterystyka kierunkowa:
- Jednokierunkowa,
- Wszechkierunkowa,
- Dwukierunkowa
- Czułość *[1]:
- Jednokierunkowa –31 dB,
- Wszechkierunkowa –37 dB,
- Dwukierunkowa –35 dB
- Impedancja wyjściowa *[2]: 90 Ω ±15%, symetryczne,
- Zakres dynamiczny:
- Jednokierunkowa – Co najmniej 113 dB,
- Wszechkierunkowa – Co najmniej 114 dB,
- Dwukierunkowa – Co najmniej 114 dB
- Stosunek sygnału do szumu *[3]:
- Jednokierunkowa- Co najmniej 75 dB,
- Wszechkierunkowa – Co najmniej 70 dB,
- Dwukierunkowa- Co najmniej 72 dB
- Szum nieodłączny *[4]:
- Jednokierunkowa – Nie więcej niż 19 dB SPL,
- Wszechkierunkowa – Nie więcej niż 24 dB SPL,
- Dwukierunkowa – Nie więcej niż 22 dB SPL
- Maksymalny poziom wejściowego ciśnienia akustycznego *[5]:
- Jednokierunkowa – 132 dB SPL,
- Wszechkierunkowa – 138 dB SPL,
- Dwukierunkowa – 136 dB SPL
- Sekcja ogólna
-
- Złącze: XLR-3-12C (męskie),
- Przewód mikrofonowy: Wymagany 3-stykowy przewód XLR (do nabycia oddzielnie),
- Zasilanie: Napięcie stałe od 44 do 52 V,
- Wymiary *[6]: 40 (średnica) × 175 mm,
- Waga: Około 290 g,
- Dostarczane wyposażenie:
- Pająk na mikrofon (1 szt.),
- Osłona przeciwwiatrowa (1 szt.),
- Adapter śruby stojaka (W3/8 na NS5/8) (1 szt.),
- Instrukcja obsługi (1 szt.),
- Futerał (1 szt.)
- Uwagi
-
- *[1]: 0 dB = 1 V/Pa, przy 1 kHz,
- *[2]: Impedancja wyjściowa przy 1 kHz,
- *[3]:Krzywa wagowa A, 1 kHz, 1 Pa,
- *[4]: 0 dB SPL = 20 μPa,
- *[5]: 0 dB SPL = 20 μPa,
- *[6]: Wymiary są przybliżone.