Line 6 Helix - przyniesie nowe brzmienie i nowe podejście do komunikacji z użytkownikiem. Na starcie otrzymamy emulacje 45 wzmacniaczy, 30 paczek głośnikowych, 16 mikrofonów i 70 efektów.
Pierwsze skojarzenie, jaki przywodzi do głowy to myśl, że L6 dodało do Firehawka ekran LCD. Jest kolorowo, komputerowo, nowocześnie i designersko. Helix wyposażony jest w czternaście ekranów ciekłokrystalicznych! Ten największy ma 6,2 cala, rozdzielczość 800×480 punktów i jest kolorowy, mniejsze są monochromatyczne. Dzięki tym ostatnim każdy z 12 przycisku oraz pedał ekspresji mogą zostać dowolnie opisane w obrębie presetu. Dodatkowo, tak jak w Firehawku przełączniki mogą być podświetlane dowolnym kolorem z palety RGB. To co widzimy na dużym ekranie wygląda podobnie jak aplikacja do sterowania Firehawkiem, która jest przejrzysta i prosta w obsłudze. Trzeba przyznać, że za przygotowanie interfejsu i pomysł na nawigację Line 6 należy się piątka. Jedyne co muszą potwierdzić testy to niezawodność, jakość wykonania i czytelność w pełnym słońcu.
Według Lne 6 na przykład operacja przypisania pokrętła kontroli tonu w Variax do sterowania feedbackiem delaya ma zająć około 3 sekund. Podobnie wykorzystanie pokrętła Mod Wheel na klawiaturze MIDI do kontroli prędkości obrotowej głośnika w efekcie Rotary Speaker. Generalnie zmiany z poziomu efektu mają odbywać się szybciej niż z wykorzystaniem edytora na PC/Mac. Edytorów na tablety nie będzie.
Wybieranie brzmienia może odbywać się albo w trybie Preset albo Stomp. W pierwszym mamy do dyspozycji 8 presetów do wyboru, w drugim 8 indywidualnych efektów do włączenia. Pomiędzy trybami można się przełączać przyciskiem Mode, a same tryby łączyć (np. 4 stompboxy na dole/górze). W trybie Stomp można też do obsługi efektów wykorzystać przyciski Bank Up/Down . Mogą one też być użyte do zmiany w górę/dół presetów. Ale to pewnie i tak nie koniec możliwości konfiguracyjnych.
W Helixie zastosowano dwa nowe procesory DSP i nową architekturę modelowania efektów oraz wzmacniaczy nazywanej HX. Najprawdopodobniej są to te same procesory, jakie będą napędzać FX8 autorstwa Fractal Audio. Dla lubiących technikalia: są to najszybsze w tej chwili na rynku w Helix-ie zastosowano dwa SCHARC-i ADSP-21469 taktowane zegarem 450 MHz i dwa mikroktontrolery, z których jeden dedykowany jest do obsługi audio, drugi jak na razie tylko do obsługi interfejsu.
Z uzyskanych informacji wynika, że klika popularnych modeli efektów z serii HD zostało przeniesionych na nową platformę np. pogłosy i 8 z 10 emulacji pedałów wah. Jednak zdecydowana większość emulacji została od podstaw stworzona dla Helixa, a stare zostały wzbogaconych o większą kontrolę i lepsze oddanie brzmieniowych niuansów. Tak, że nie są to te same efekty, jakie znamy jeszcze z M13.
Nowe DSP pozwala na wykorzystanie równocześnie do 4 modeli wzmacniaczy i 32 efektów na 4 stereofonicznych, osobnych torach audio. Tu trzeba wspomnieć, że dla każdej linii sygnału można przypisać dowolne jedno z 10 wejść i jedno z 12 wyjść.
Nowością w produkcie Line 6 jest też wprowadzenie (w końcu!) obsługi odpowiedzi impulsowych czyli prościej pisząc impulsów IR. Dobre darmowe czy płatne impulsy mogą okazać się lepsze niż nie jedna symulacja brzmienia np. kolumny głośnikowej. Helix może przechowywać 128 impulsów o wielkości 1024 lub 2048 punktów. Jednocześnie w ramach presetu można użyć do czterech impulsów.
Uwaga!: To podobnie, jak i wcześniejsze maksymalne liczby równocześnie wykorzystanych wzmacniaczy, efektów podlegają ograniczeniu możliwościami DSP.
Multiefekt ma 10 wejść i 12 wyjść audio. Wejście jakie standardowo pojawia się jako pierwsze ogniwo linii sygnału to Multi (Gitara, Variax, Aux), ale oprócz tego mamy 4 wejścia pętli efektów, stereofoniczne wejście S/PDIF oraz wejście mikrofonowe. To ostatnie współpracuje z przedwzmacniaczem takim samym jak ten wbudowany w Stagescape M20d.
Wbudowane w Helixa cyfrowe pętle efektów (AD/DA) można połączyć w dwa tory stereo, albo potraktować jako dodatkowe wejścia/wyjścia np. do dodanie efektów dla syntezatora czy automatu perkusyjnego. Co istotne wejście XLR może również pracować jako liniowe, a wszystkie (!) wyjścia 1/4″ mogą podawać sygnał o poziomie liniowy lub instruentalnym. Należy jeszcze pamiętać o porcie USB, który oferuje kolejne 8 wejść i 8 wyjść i działa bez sterowników nie tylko z komputerem ale też iPadem.
Oprócz wejść/wyjść audio do dyspozycji są 2 gniazda dla pedałów ekspresji, gniazdo sterowania wzmacniaczem (TSR), porty MIDI 5 DIN i znane ze świata analogowych syntezatorów wyjście CV.
Opis: Andrzej Pająk http://cyfrowogitarowo.pl/archiwa/422
Zobacz test:
http://cyfrowogitarowo.pl/archiwa/934
Prezentacja instrumentu Line 6 Helix w języku Polskim:
Cała oferta produktowa znajdująca się na stronie hurtowniamuzyczna.pl podlega gwarancji sprzedawcy, która wynosi 24 miesiące. W tym okresie obowiązuje również usługa door-to-door. Wszystkie produkty w naszym sklepie objęte są również gwarancją producenta lub dystrybutora.
Każda naprawa w ramach usługi door-to-door realizowana jest przez autoryzowane punkty serwisowe. W przypadku usterki prosimy o wypełnienie formularza reklamacyjnego lub kontakt mailowy pod magnus@hurtowniamuzyczna.pl w celu ustalenia terminu i adresu odbioru - wówczas zostanie nadany kurier, który dostarczy przesyłkę bezpośrednio ze wskazanego adresu do serwisu na nasz koszt.
Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych: