Start | Oferta | Nagłośnienia
487 zł
1871 zł
3499 zł
1082 zł
365 zł
569 zł
1829 zł
289 zł
2659 zł
1640 zł
1550 zł
569 zł
6995 zł
430 zł
1420 zł
379 zł
419 zł
7393 zł
498 zł
624 zł
607 zł
4190 zł
5236 zł
439 zł
365 zł
318 zł
1699 zł
3650 zł
194 zł
290 zł
1599 zł
999 zł
1540 zł
1620 zł
1512 zł
654 zł
851 zł
709 zł
2455 zł
1210 zł
2202 zł
1309 zł
1146 zł
1146 zł
709 zł
245 zł
219 zł
2499 zł
2499 zł
3605 zł
3899 zł
5187 zł
5198 zł
3040 zł
3718 zł
2362 zł
42 zł
62 zł
580 zł
1030 zł
1459 zł
1617 zł
1079 zł
1190 zł
34 zł
37 zł
32 zł
35 zł
169 zł
179 zł
429 zł
469 zł
989 zł
1100 zł
719 zł
900 zł
79 zł
94 zł
299 zł
330 zł
Systemy nagłośnieniowe to kombinacja mikrofonów, procesorów efektów, wzmacniaczy oraz kolumn głośnikowych, które służą do nagłaśniania koncertów oraz innego rodzaju imprez.
Systemy te mogą być bardzo złożone i składać się nawet z kilkuset mikrofonów, kompleksowych konsolet mikserskich, wzmacniaczy o łącznej mocy setek tysięcy watów oraz ścian kolumn głośnikowych. Z drugiej strony możemy spotkać bardzo proste rozwiązania złożone pojedynczego mikrofonu i powermiksera podłączonego do zestawu głośników, kiedy to nagłaśniamy koncert śpiewającego gitarzysty w klubie. W obu przypadkach systemy te zajmują się wzmacnianiem dźwięku w celu jego dotarcia do szerszej publiczności.
Konsole mikserskie są sercem systemów PA. Za ich pomocą akustyk ma możliwość miksowania, korekcji oraz dodawania efektów do poszczególnych kanałów audio. Główna konsoleta znajduje się zazwyczaj na przeciw sceny, skąd operator może śledzić wydarzenia na scenie oraz ma najlepszą pozycję do odsłuchu. W naszej ofercie znajdą państwo miksery oraz konsole mikserskie przeznaczone do wielu zastosowań, wyposażone w różną ilość torów sygnałowych oraz odsłuchowych, a także wbudowane procesory sygnałowe oraz inne przydatne funkcje.
Procesory efektów służą do formowania końcowego brzmienia poszczególnych kanałów, ich grup lub sumy. Korektory występują w dwóch głównych odmianach: graficzne oraz parametryczne. Urządzenia te działają na zasadzie filtrów, które pozwalają na podbicie lub redukcję danej częstotliwości. Ich inną odmianą są tak zwane filtry górno i dolnoprzepustowe, które z kolei obcinają wszystkiej częstotliwości powyżej lub poniżej danej wartości środkowej. Korektory parametryczne są często wbudowane w konsole mikserskie, jednak możemy je także spotkać w postaci osobnych jednostek. Z kolei equalizery graficzne są złożone w szeregu suwaków, które kontrolują poszczególne częstotliwości i dodatkową tworzą graficzny obraz korekcji. Możemy je najczęściej spotkać jak chodzi o korekcję sygnału sumy.
Oddzielną bardzo ważną grupę grupę efektów stanowią kompresory, które są odpowiedzialne za dynamikę sygnału dźwiękowego. Działają one na zasadzie redukcji sygnału o daną wartość, kiedy przekroczy on wskazany poziom. Inną odmianą kompresorów są tak zwane limitery, które całkowicie tłumią sygnał po przekroczeniu wskazanej wartości.
Bramki szumów są odpowiedzialne za odcinanie sygnału poniżej danego poziomu. Kiedy dźwięk staje się głośniejszy, bramka otwiera się i przepuszcza sygnał. Jest to działanie odwrotne od tego znanego z kompresorów. Bramki szumów są przydatne w przypadku mikrofonów, które nie powinny przetwarzać dźwięków z nimi związanych, jak na przykład szum wzmacniacza gitary elektrycznej.
Pogłos oraz echo są szeroko stosowanymi efektami podczas nagłaśniania koncertów oraz imprez. Służą one do wzbogacenia miksu poprzez dodanie przestrzeni oraz wyrazu artystycznego. Dźwiękowcy stosują również do tego celu inne efekty typu: flanger, chorus czy też harmonic exciters, które wzbogacają brzmienie w składowe harmoniczne.
Wzmacniacze (końcówki mocy) zajmują się wzmocnieniem nisko-napięciowego sygnału audio i doprowadzeniem go do kolumn głośnikowych. Inną odmianą wzmacniaczy są tak zwane powermiskery, które łączą w sobie końcówkę mocy oraz podstawowe funkcje miksera, takiej jak przedwzmacniacze, korekcja oraz posiadają niekiedy wbudowany procesor efektów.
Kolumny głośnikowe dzielimy na dwie zasadnicze grupy: głośniki frontowe oraz monitory odsłuchowe. Pierwsze z nich są odpowiedzialne za końcową reprodukcję dźwięku, który jest skierowany do publiczności. Drugie są umieszczone na scenie i ich zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego odsłuchu dla grających muzyków.