Brzmienie klasycznej konsolety SSL z serii E w racku. Charakterystyczną cechą Signature Channel jest fakt, że urządzenie oferuje dwie opcje equalizacji, w połączeniu z najbardziej "muzycznie" brzmiącym procesorem dynamicznym dostępnym obecnie w domenach analogowej i cyfrowej. Obok tych rzeczy urządzenie oferuje możliwość odsłuchu brzmienia mikrofonu przez kompresor "Listen Mic" a także nową opcję emulacji preampu lampowego. Dzięki zastosowaniu tej opcji Signature Channel staje się prawdziwie uniwersalnym urządzeniem przy rejestracji najdrobniejszych niuansów brzmienia, jednocześnie umożliwiając mu nadanie pożądanego przy niektórych ujęciach "vintage'owego" charakteru.
Najważniejsze Parametry
- Do wyboru: preamp Transformatorowy, lub VHD (Variable Harmonic Distortion)
- Układ procesora dynamiki VCA (pracujące w klasie A)
- Renomowany kompresor "Listen Mic"
- Profile Equqlizacji z serii E (Brown and Black)
- Opcjonalna karta z przetwornikami 192 kHz
U schyłku rok 1979 narodziła się legenda. Konsoleta Solid State Logic Master Studio System na zawsze zmieniła sposób w jaki nagrywane i miksowane były płyty. W czasie krótszym niż trzy lata wszystkie najważniejsze studia na świecie posiadały co najmniej jedną reżyserkę wyposażoną w konsoletę SSL z serii E. Nowa generacja producentów/realizatorów mogła pracować globalnie nad projektami od początku do końca przy użyciu stołu jako "serca projektu". Niezależnie w którym studio odbywały się nagrania i miksy, wystarczyło mieć ze sobą dysk komputerowy z zapisem sesji. Jeden kluczowy element umożliwiał taką pracę - "Channel Strip" z serii E.
Channel Strip z serii E posiadał nieporównywalny z niczym innym design, którego parametry dźwiękowe były odpowiednikiem wszelkich dostępnych wówczas zewnętrznych preampów i urządzeń dynamicznych. Dodatkowo przewaga w stosunku do nich polegała na starannie opracowanych możliwościach routingu kanałów, która umożliwiała łatwy dostęp do zawartych w konsolecie zaawansowanych bloków dynamiki i equalizacji. W normalnych warunkach wymagałoby to ogromnej ilości okablowania i krosownic.
Z biegiem lat konsoleta przeszła szereg modyfikacji i rozbudowę, ewoluując do serii G i G+. Mimo wszystko subtelności brzmienia tych wczesnych wersji są bardzo pożądane i niemożliwe do odtworzenia bez udziału ekspertów z SSL.
Sukces serii E przejawił się w gwałtownej zmianie w brzmieniu bębnów w nagraniach z tego okresu - a to dzięki możliwości zastosowania bloków dynamiki i bramek szumów na każdym kanale. Używane wraz z opcją "sidechain trigger" powodowały że ścieżki rytmiczne dosłownie "wyskakiwały z głośników". Brzmienie to było tak znakomite, że wszyscy producenci wczesnych pogłosów cyfrowych z różnym skutkiem próbowali emulować klasyczne analogowe brzmienie perkusyjnych "bramkowanych mikrofonów ambientowych" kreowane na SSL.
Equalizer z serii E również odgrywał znaczącą rolę w agresywnym brzmieniu gitar ery punkrockowej. Zakresy dobrane były w taki sposób, że natychmiast pasowały do kluczowych pasm omikrofonowanych wzmacniaczy gitarowych. Wszechstronność obróbki zaowocowała pozytywną oceną wśród fachowców i czołowe europejskie rozgłośnie instalowały konsolety SSL w swoich prestiżowych salach koncertowych i studiach przeznaczonych do nagrywania muzyki klasycznej.
Design Signature Channel został drobiazgowo przeniesiony z konsolet serii E, aby dokładnie odtworzyć brzmienie legendarnych konsolet pierwszej generacji, instalowanych w studiach na początku lat '80-tych.
Nawet wtedy nie zaprzestano udoskonalania projektu, i design Signature Channel ciągle ewoluował. Wporozumieniu z użytkownikami wprowadzono różne kluczowe modyfikacje w opcjach przełączników na panelu czołowym urządzenia.