Logo hurtowniamuzyczna.pl
Twój koszyk

Gitary elektroakustyczne

Widok:
Sortuj:
  • Producent
  • Produkty
  • Cena
DODATKOWE FILTRY
ilość strun
top
kolor
boki i tył
leworęczna
wcięcie cutaway
podstrunnica

następna

Gitary elektroakustyczne

Gitara elektroakustyczna różni się od zwykłej gitary akustycznej tym, że ma dodatkowo wbudowany przetwornik wraz z elektroniką, który pozwala na jej podłączenie do wzmacniacza. Po za tym oba rodzaje gitar są bardzo podobne. To znaczy, że kiedy gitara nie jest podłączona do wzmacniacza, zachowuje się jak zwyczajny akustyk. Elektroakustyki łączą więc brzmienie instrumentów akustycznych, ze światem gitar elektrycznych.

 

Jak działa elektronika w gitarze elektroakustycznej? Głównym elementem układu jest tutaj przystawka piezo, która znajduje się zazwyczaj wewnątrz pudła rezonansowego. Zajmuje się ona zmianą wibracji korpusu gitary w sygnał elektroniczny. Zazwyczaj sygnał ten jest zbyt słaby, żeby poprowadzić go bezpośrednio do wzmacniacza, dlatego też większość gitar elektroakustycznych jest wyposażona dodatkowy przedwzmacniacz. Jest to układ zasilany bateriami, umieszczony najczęściej w miejscu podłączania kabla. Po za wzmocnieniem sygnału z przystawki, daje on często możliwość regulacji tonu gitary, tak więc jest wyposażony w prosty korektor parametryczny.

 

Podczas wyboru odpowiedniej dla nas gitary, powinniśmy sobie odpowiedzieć na kilka zasadniczych pytań. Po pierwsze musimy określić maksymalną kwotę jaką jesteśmy w stanie przeznaczyć na nasz instrument oraz zdecydować do czego będzie on wykorzystywany.

 

Jeżeli dopiero zaczynamy naszą przygodę z muzyką i szukamy instrumentu, na którym będziemy się uczyć to prawdopodobnie nie chcemy wydać sporej sumy na gitarę wysokiej klasy. Dzięki nowoczesnym metodą produkcji gitar, znajdziemy wiele dobrych elektroakustyków, nie wydając przy tym fortuny.

 

A może jesteś już doświadczonym gitarzystą i właśnie zdecydowałeś się na kupno lepszej gitary? W takim wypadku należy dobrze zorientować się jaki wpływ na brzmienie na zastosowane drewno oraz pudło rezonansowe.

 

Obojętnie czy mamy zamiar grać w domu, w miejscach publicznych, jako soliści czy z zespołem, dopiero zaczynamy lub chcemy kupić lepszy instrument - powinniśmy się upewnić czego oczekujemy od danej gitary oraz ile możemy na nią maksymalnie wydać, zanim zaczniemy robić zakupy.

 

Ważne jest również żeby odpowiednio dobrać rozmiar oraz typ pudła rezonansowego gitary. Występują one w kilku zasadniczych odmianach między innymi:

  • - Concert / Grand Concert - mały rozmiar pudła, jasne brzmienie, wyraźne środkowe pasmo

  • - Auditorium / Grand Auditorium - gitary średniego rozmiaru, oferujące zbalansowaną głośność, brzmienie oraz komfort gry. Bardzo popularne w przeciągu ostatnich kilkunastu lat

  • - Dreadnought - posiadają bardzo duże pudła o charakterystycznym prostokątnym kształcie. Gryf jest zamocowany przy 14 progu. Mają potężne brzmienie przez co są chętnie używane przez giatrzystów bluegrass.

  • - Jumbo - duże gitary, często kojarzone z kowbojami. Produkują bardzo głośne brzmienie oraz bogate niskie tony.

  • - Cutaways - niektóre gitary, niezależnie od stylu pudła rezonansowego, posiadają dodatkowe wcięcie, które pozwala na swobodną grę tuż pod najwyższymi pozycjami na gryfie. Jest bardzo dobre rozwiązanie, kiedy jesteśmy gitarzystą solowym lub mamy silne przyzwyczajenia do gitary elektrycznej.

 

Podczas przeglądania gitar, nie sposób nie zauważyć faktu, że wykonane są one z różnych typów drewna. Chodzi tutaj zarówno o pudło rezonansowe, gryf jak i podstrunnice. Najpopularniejsze rodzaje drewna używane do produkcji gitary akustycznych to: cedr, heban, cocobolo, koa, mahoń, klon, palisander, świerk oraz orzech włoski

 

Na koniec, pomijając wszystkie rozważania na temat typów drewna, rozmiaru oraz kształtu korpusu czy zastosowanej elektroniki, warto pamiętać, że powinniśmy wybrać gitarę która nam pasuje. Mowa tutaj o wygodzie gry, obojętnie czy siedzimy czy gramy w pozycji stojącej. Powinniśmy wybrać gitarę, która odpowiada naszemu stylowi gry, zamiast wybrać tę, która jest uważana za dobrą, ale brzmi dla nas źle.