Instrumentalne systemy bezprzewodowe

1225 zł
Aktualnie niedostępny
157 zł
Aktualnie niedostępny
862 zł
Darmowa dostawa
409 zł
Aktualnie niedostępny
541 zł Cena regularna
484 zł
najniższa cena
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką.
489 zł
Darmowa dostawa
1029 zł
Aktualnie niedostępny
1029 zł
Aktualnie niedostępny
1179 zł
Aktualnie niedostępny
546 zł
Aktualnie niedostępny
546 zł
Aktualnie niedostępny
546 zł
Aktualnie niedostępny
546 zł
Aktualnie niedostępny
650 zł
Darmowa dostawa
1929 zł
Aktualnie niedostępny
1675 zł
Aktualnie niedostępny
1619 zł
Aktualnie niedostępny
1290 zł Cena regularna
956 zł
najniższa cena
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką.
973 zł
Darmowa dostawa

Instrumentalne systemy bezprzewodowe

Systemy bezprzewodowe

Systemy bezprzewodowe cieszą się coraz większą popularnością z racji dużej dostępności oraz przystępniejszej ceny. Jeszcze do niedawna była to domena tylko i wyłączanie profesjonalnych gitarzystów grających koncerty na przeogromnych scenach a dzisiaj dzięki urządzeniom takim jak np. Joyo JW-01 Digital Wireless Transmitter & Receiver, możemy uwolnić się od przewodu.

Ten bardzo prosty system składa się tak jak każdy innych z dwóch części. Nadajnika, który podpinamy do gniazda gitary oraz odbiornika, który wpinamy prosto do wzmacniacza lub pierwszego efektu w łańcuchu. Nie potrzebuje on zewnętrznego zasilania, gdyż jest wyposażony w akumulator, który powinien wystarczyć na około sześć godzin. Jego zasięg kształtuje się na poziomie 30-50m.

Co go wyróżnia spośród innych zestawów bezprzewowodych? Podobnie jak Line 6 Relay G30 działa w przestrzeni cyfrowej. Oznacz to, że w nadajniku podpiętym do gitary egzystuje przetwornik A/D, który zmienia analogowy sygnał gitary w cyfrowy, który następnie zostaje wysłany na danej częstotliwości do odbiornika, w którym przetwornik D/A zmienia cyfrowy sygnał na analogowy i przesyła go dalej do wzmacniacza bądź efektu.

Line 6 Relay G30 to dużo bardziej rozbudowany system, posiada sześć kanałów, na których możemy wysyłać sygnał, kontrolki poziomu sygnału i statusu urządzenia. Odbiornik nie posiada też własnego zasilania, musi być na stałe podpięty do prądu. W odróżnieniu od klasycznych radiowych bezprzewodów, odbiornik Relay G30 jest dopasowany do zamocowania go w pedalbaordzie. Ma kształt i rozmiary kostki gitarowej.

Shure SLX 14 to z kolei radiowy system bezprzewodowy. Nadajnik, z możliwością montażu na pasku, posiada cyfrowy wyświetlacz, który informuje nas o częstotliwości z której korzystamy. Odbiornik to prostokątne pudełeczko z dwoma antenkami, z możliwością montażu w skrzyni rack. Klasyczne systemy zazwyczaj posiadają większy zasięg od ich cyfrowych kolegów i mają też dużo więcej możliwości wyboru pasma nadawania. Przestrzeń wokół nas jest niestety wypełniona falami każdego typu więc nawet w najlepszym zestawie bezprzewodowym mogą pojawić się zakłócenia, brumy i trzaski.

Wybór takiego urządzenia powinien być podyktowany wartościami użytkowymi, czyli tym jak często gramy, na jak dużych scenach gramy oraz ile zestawów bezprzewodowych ma być włączonych w jednej chwili. Trzeba pamiętać, że nie tylko gitarowe zestawy są w użyciu, ale też monitory bezprzewodowe, czy też mikrofony, które działają w tej samej w przestrzeni radiowej i mogą powodować zniekształcenia i zakłócenia.

Ciekawym rozwiązaniem dysponuje Fender FWG 2020 UHF, który posiada przycisk automatycznego wyboru wolnej częstotlwości, na której będzie działał.

Mimo tych wszystkich zalet, gitarzyści nie zawsze decydują się na system bezprzewodowy z racji jego wpływu na brzmienie instrumentu. Zdarza się, że przy dużych zakłóceniach i odległościach możemy stracić część pasma. Na szczęście zdarza się to bardzo rzadko.